2010. június 23., szerda

Hit nélkül: nem lehet...

Popper Péter - Félelem, hit, gyógyulás


Szerintem Az egész életünkben sokkal nagyobb szerepet játszana a hit elemek, mint azt gondoljuk.

Mert ugyan tessék már megmondani: én honnan tudom, hogy ki volt apám és anyám?
Hát elhittem!

Hát azt mondták, hogy ez a férfi (Popper Viktor), ez a a te papád; ez a hölgy, ez Mandel Margit, ez a te mamád.
És én elhittem!

És hányszor találkozunk gyerekkel, akinek teljesen stabil vérségi származása van, de elfantáziál, hogy örökbe fogadott gyerek, hogy ő nem is saját, talált gyerek, stb., és ebből mindenféle lelki gubancok jönnek!
Mert nem hiszi el, hogy ezek az ő szülei.

Honnét tudom, hogy van Pápua Új-Guinea?
Hát elhittem a földrajz tanárnőnek az oskolában.
És attól kezdve van!

Erre mondják maguk: "De hát oda lehet repülni. Odamehetsz!"

Na és ha odamegyek a repülővel?! És kiszállok a gépből.
- Hol vagyok?
- Pápua Új-Guineán!

És honnét tudom?
Mert elhittem!

Hát azt mondták, hogy ott vagyok!
De az is lehet, hogy nem ott vagyok!

Honnét tudom, hogy van vírus? Én a laikus? Aki nem dolgozom elektronmikroszkóppal?
Hát hogy mutattak fényképen ilyen kis pálcikákat, és azt mondták, hogy ettől van (vírusos) tüdőgyulladásod:  ez visz a halálba.
Hát elhittem - hogy ezek a kis pálcikák a vírusok.

EZ NEM TUDÁS - EZ MIND-MIND HIT!

Amivel tele van az egész életünk szőve.

Csak a vallás rendszerezi ezeket a hit-elemeket - és egy rendszerbe foglalja (most nem érdekes, hogy milyenbe).

DE mindezt nem TUDJUK - mindezt HISSZÜK!

És a hit nagyon erős. És néha megingathatatlanul erős!


Hit nélkül élni sem lehet!
(Kőműves Kelemen: A hitetlenség átka) 


X kiegészítése:
- Honnan tudod, hogy át tudsz kelni az úton? Hát elhiszed magadnak! Felbecsülöd, aztán elhiszed, hogy át fogsz érni az autó előtt... 


Időnként pedig MUSZÁJ HINNI
(Carlos Castaneda: Mesék az erőről) 


* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése