2014. augusztus 19., kedd

Menny és Pokol - egy helyen


A. D. Mello

Mindkettő – amitől menekülsz, és ami után vágyódsz – benned van.


Úgyhogy teljesen hiábavaló a nagy rohangálás!

Az árnyék ott a falon

...a plafonon - jobb ha tudod, sosem vagy egyedül

Figyel téged! És jól az orrodra koppint, ha...



Müller Péter - A boldogságról



Isten országa nem kívülről jön el.

Nem úgy jön el, hogy azt mondják, hogy íme itt van, vagy íme amott van.

Mert az bennetek van. Ami mit jelent?



Ami azt jelenti, hogy BENNÜNK VAN.



A lelkünk mélyén, ott van, ami igazán vagyunk: ott lakik a Boldogság.

És abban a pillanatban, ahogy ez az emberben felvillan - és ez lényegében nem más, mint az igazi önismeret - abban a pillanatban nem lesz oly mértékű külvilágfüggő, mint amennyire eddig volt.

Egy kicsit marad, mert az ember kettős lény: az ember sárból, napsugárból van. Na de csak sár? És semmi napsugár?

Persze... persze, az emberre hat a külvilág.

De abban a pillanatban, hogy én nem hatok a világra, abban a pillanatban én nem hatok magamra, abban a pillanatban, amikor az én lelkemet, mint a Pinokkiót, kívülről akarják meghatározni, a külső erők és az események és a történések, abban a pillanatban én elvétem az életcélomat és soha boldog nem lehetek.



Mert azért azt ne felejtsétek - soha olyasmi nem történhet a világban kívül, ami engem belül boldoggá tudna tenni.



Mert ha én elfelejtem a saját belső valómat, akkor is boldogtalan vagyok, ha kívül valami jó ér.



Mint itt, amikor semmit sem ér semmi



Örülni tudok neki, de boldog nem tudok lenni, mert a boldogság az egy beteljesültség-érzés.

És hiába nyerek a lottón, máris bosszankodni fogok, hogy az adót levonják belőle: "a fene egye meg, 1 millió nemtudoménhány milliárd, de hát azért húszmilliót levont, hát az azért sok, mi mindent lehetne abból venni?!"

És ha valamit sikerül nyerni az embernek, ott marad a félelme, hogy elveszti. ...





* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése