2009. február 5., csütörtök

Tán meg kéne elégedni?

A. D. Mello - A Madár Dala - Imádkozz a megelégedettségért!

Visnu istenség már belefáradt egyik hívének álladó kéréseibe.
Egyszer csak megjelent előtte, és ezt mondta:
- Elhatároztam, hogy három kívánságodat teljesítem. Azután viszont semmit nem adok neked.

A férfi örömében azonnal el is mondta első kívánságát. Azt kérte, hogy haljon meg a felesége, hogy egy jobb asszonnyal tudjon házasságot kötni.
Kívánsága azonnal teljesült.

Hanem amikor a barátai és rokonok összegyűltek a temetésre, és elkezdték sorolni az elhunyt asszony jó tulajdonságait, a férfi rájött, hogy elhamarkodta a dolgot. Belátta, mennyire vak volt az asszony erényeivel szemben. Hogy talál majd most másik asszony, aki ennyire jó lenne?

Ezért aztán kérte Visnutól, hogy támassza fel a feleségét. Így viszont már csak egyetlen kívánsága maradt. Szilárdan eltökélte, hogy most nem fog hibázni, hisz azt már nem javíthatná ki.

Kérdezősködni kezdett. Néhány barátja azt tanácsolta, hogy halhatatlanságot kérjen.

De mások rámutattak, hogy mi haszna a halhatatlanságnak, ha nincs jó egészsége?

És mi haszna az egészségnek, ha nincs pénze?

És mi haszna a pénznek, ha nincsenek barátai?

Közben múltak az évek és ő továbbra sem tudta eldönteni, hogy mit kérjen: életet, egészséget, gazdagságot, hatalmat vagy szerelmet?

Végül így könyörgött Visnuhoz:
- Kérlek, adj tanácsot, hogy mit kérjek!

Visnu jót nevetett a férfi tanácstalanságán, majd ezt válaszolta:
- Kérd azt, hogy elégedett légy, bármit is hozzon az életed!


Vicc - Óvatosan a kívánságokkal!

A béna horgász paralízises kezével unottan lógatja a botot a vízbe.
Egyszer csak egy aranyhal akad a horgára.
- Béna horgász, dobj vissza és teljesítem három kívánságodat!
A horgász megsajnálja és visszadobja a halat a vízbe.
A hal kinéz a vízből és mondja a horgásznak, hogy jöhet az első kívánsága.
- Legyen egyforma mindkét kezem - mondja a horgász.
És lám, mindkét keze ugyanolyan béna lett a horgásznak.
- Nem úgy! Fordítva! - üvölt a horgász.
Erre felfelé görbült az összes keze. A horgász tiszta pipa lesz a dühtől:
- Hülye legyek, ha még egyet kívánok!
És a horgász meghülyült.


Egyszer kamaszkoromban pénzért imádkoztam. Egy hét múlva meg is érkezett egy rózsaszín csekk, elég sok pénzzel. Meglepődtem és megörültem. De hamarosan telefonáltak, amiben közölték, hogy elhunyt szeretett nagybátyám, és az ő földjének árverezéséből jutottam az összeghez. 
Összetörtem: ilyen áron nem akartam a pénzt!
Lelkiismeretfurdalástól gyötörve megfogadtam, hogy máskor mindig ügyelek a vágyaim megfogalmazására...

Ügyesen kívánj! - tanulságos történet

Egyszer egy nagyon bátor, hős katona megmentett egy egész várost.
Cserébe az emberek azért imádkoztak Istenhez, hogy jutalmul teljesítse a harcos egy kívánságát.
Isten meghallgatta az imáikat és egy angyalát küldte le a katonához.
Így történt,  hogy estefelé a hősnek megjelent egy gyönyörű szárnyas teremtmény és azt mondta:
- Hálából a tetteidért Isten teljesíti egy kívánságodat. Mondd hát, mit szeretnél kérni!
A katona nem sokat gondolkodott, rögvest rávágta:
- Az a kívánságom, hogy ne fogja a testemet a kard!
Az angyal pedig teljesítette a bátor, de nem túl okos harcos kívánságát...
...aki azon nyomban kővé vált.

Keresem, keresem,
de mi van, ha nem találom?
(Rolling Stones: Satisfaction)

Egyáltalán mi az értelme?

Talán az evolúció és a szaporodás?

No mindegy, én akkor
sem fogok unatkozni,
sem öregedeni,
sem megváltozni....
(Pet Shop Boys: Being boring)

* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése