2009. június 2., kedd

Az ember ideája...

Kyriakos C. Markides - A Ciprusi Mágus

A lét és az egyediség nem ugyanaz. Vagyok, mielőtt átmennék az Ember Ősképén.
...
A mostanában érkező emberek esetleg a létezés más síkjairól érkeztek. Meghalt emberek lelke pedig e más világok felé vándorol. Ebben nem kell problémát látnunk, mivel tudjuk, hogyan történik az első inkarnáció: az Ember Ősképén áthalad a Szent Monád egy kisugárzása...



Lélekzés és repülés

Carlos Castaneda - Belülről Izzó Tűz

– Az ember mintája hatalmas emanációs fürt a szerves élet sávjában – mondta. – Azért hívják az ember mintájának, mert ez a halmaz csak az ember fényszövedékén belül jelenik meg.

Az ember mintája a Sas emanációinak az a darabja, amelyet a látók közvetlenül láthatnak, anélkül hogy bajt okoznának vele maguknak.

A Sasok egy emanációja

Don Juan részletesen elmondta, mi az ember mintája. Nem a Sas emanációi szempontjából beszélt róla, hanem energiamintaként, amely egy alaktalan biológiai masszára rányomja az emberség tulajdonságait. Én legalábbis így értettem, amit mondott, különösen azután, hogy don Juan mechanikus példán próbálta meg részletesebben elmagyarázni, miről is van szó. Azt mondta, az ember mintája olyan, mint valami gigantikus érmenyomó gép, amely szüntelenül ontja a szállítószalagon érkező emberi lényeket. Érzékletesen elő is adta, hogyan gondolja. A két tenyerét össze-összecsapva mutatta, hogy valahányszor a két fél forma egymásba kattan, egy-egy emberi lény alakul ki.



Hozzátette, hogy minden fajnak megvan a maga mintája, s minden faj minden egyede a saját fajtájára jellemző tulajdonságokkal bír.

Ezután végtelenül zavarba ejtő magyarázatba kezdett, hogy megvilágítsa az ember mintájának mibenlétét. Azt mondta, a régi látó emberek és a mai misztikusok egy dologban megegyeznek egymással – mindketten látták az ember mintáját, de egyikük sem értette meg, hogy mi az. A misztikusok évszázadok óta megrendítő formában számolnak be élményeikről. Bármily szépek is azonban ezek a beszámolók, értéküket csorbítja az az alapvető és sajnálatos hiba, hogy az ember mintáját mindenható, mindentudó teremtőnek hiszik; hasonlóképpen a régi látó emberekhez, akik az ember mintájában barátságos szellemet, az ember védelmezőjét láttak...



...A magam szubjektív nézőpontjából mérhetetlenül hosszú ideig láttam a fényt. A látvány mindennél pompásabb, elmondhatatlanul gyönyörű volt, mégsem tudtam rájönni, mi az, és mitől olyan szépséges. Aztán az a gondolatom támadt, hogy szépsége egyfajta harmóniaérzetből, a béke és a nyugalom érzetéből nő ki, abból az érzésből, hogy hosszú út után végre biztonságosan megérkezett az ember. Ereztem, hogy nyugalmat és megkönnyebbülést lélegzek be és ki. Micsoda pazar bőség! Tudtam, anélkül hogy a kételynek akár csak az árnyéka is megérintett volna, hogy szemtől szemben vagyok Istennel, mindennek forrásával. Tudtam, hogy Isten szeret. Isten a szeretet és a megbocsátás. Megfürösztött a fény, tisztának, újjászületettnek éreztem magam. Megállíthatatlanul folyt a könnyem, sirattam magamat. A tündöklő fény látványától gyarlónak, gonosznak éreztem magam...

Dr Mylan Ryzl - Bibliai Csodák

...Mondja meg most, mi alkotja a személyiségét?

- Először én, aki itt ülök, az anyagi testem. Aztán van itt egy második énem, ez egyfajta fluidum, ami engem ábrázol, amilyen lenni szeretnék, mindenre alkalmasnak és tökéletesnek, amilyen lehetnék. A fluidumfajta kontrollt képez énem harmadik része, a szellemem vagy lelkem felett. Ebben tükröződnek az anyagi énemből és a kedvezőtlen környezeti befolyásokból származó rossz hatások. -



Azt kívánja ezzel mondani, hogy anyagi természetű komponensén kívül rendelkezik egy másik, nem anyagi természetű összetevővel is? Úgy vélem, fluidumnak nevezte ugye?

- Igen, ez az ősi képe az embernek, a szellemi képe, amilyen lehetne, ha a jót a rossztól meg tudná különböztetni. Egyfajta szikra, fény, amelynek révén az ember megérti, mit kell tennie, hogyan kell viselkednie. Ezen kívül van a harmadik, már említett én. -

Meséljen valamit a harmadik énről!

- Tudja, a fluidum a második komponens, indítékot jelent arra nézve, mit tegyünk: ez a fény, amely mindenkiben benne van, az ember keresi, és nem tudja, hogy saját magában hordozza. A harmadik én emberi nézőpontból nem anyagi természetű alkotórész, de a szellemi lény szemszögéből mégis anyagi természetű. A fluidum, a jó, azaz a második rész Isten tükröződése, fény. Ez a második rész tökéletesség, nem anyagi tükröződés. Valami nagyon elvont, de mindnyájunkban valóságosként működik. A harmadik rész, a lélek, szintén nem anyagi természetű, materiális, emberi szempontból tekintve.

A szellemi lényeket a tökéletesség fénye hatja át, míg a szellemi lények irányából nézve a mi lelkünk anyagtól terhelt, anyagtól szennyezett és túl erősen anyaghoz kötött - ...



Szent Őfényessége

A Fénybe Emelkedés

* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése