2009. június 24., szerda

Egészségügyi (baj)ellátás

Slawomir Mrozek - A perverz - Egészségügyi ellátás

Szükségessé vált a vakbelem eltávolítása. Kitöltöttem a megfelelő beadványokat, és felírtak a várólistára. Villámgyorsan elrepült a két év, sorra kerültem, és bejutottam a kórházba.

A műtét remekül sikerült. Maga a főorvos gratulált az eredményhez.



- Szép műtét volt, asszonyom - mondta.

Felhívtam a figyelmét, hogy férfi vagyok.

Megnézett valamit a papírokban.

- Csak volt, uram, a műtét előtt. Tévedésből a kísérleti osztályra utalták be, uraságod jelenleg nő. A nemcsere úttörő sebészeti ágazat, de kiváló eredményeink vannak, aminek ön, uram, hölgyem? ... a legjobb bizonyítéka.

- És mi van a vakbelemmel?

- Nem akarná inkább megtartani, asszonyom?

- Nem. És nő sem akarok maradni, korrigálják most rögtön ezt a tévedést.

- Ön, uram, hölgyem?... nehéz páciens. No jó. Mit óhajt: előbb a férfiasság, vagy előbb a vakbél?

- Ami gyorsabban megy.

- Töltse ki ezt a dupla beadványt.

Repül az idő, a következő műtét éppen olyan jól sikerült, mint az első. Új vesém remekül működött, csak most három volt: két sajátom meg az átültetett. A számítógépprogram hibája folytán nem a megfelelő műtőbe vittek. Mihelyt magamhoz tértem, kitöltöttem a beadványt veseügyben, és csatolták az előzőhöz.



Már nem voltam fiatal lány, amikor értesítettek, hogy van szabad hely a kórházban, sor kerül a veseműtétemre. Csak az egyiket akarták eltávolítani, de a szülészetre kerültem mint újszülött. A tévedés a központi egészségügyi hivatalban történt, de a szülők nem tiltakoztak. Már jócskán felserdült gyerek voltam, nem kellett a taníttatásomra költeniük, hát inkább elismertek magukénak. Ami engem illet, már elegem volt a beadványok kitöltéséből, és beletörődtem a sorsomba.

Nagyon jól kijövök a szüleimmel. Csak a vakbelem aggasztja őket, mert még mindig fáj. Kórházba akarnak küldeni vakbélműtétre. Egész jól alakul, mert gyanítom, inkább kisfiút szerettek volna, mint kislányt...



Lehet, hogy kézrátétel is hasznosabb lenne???

Vagy egy jóféle mantra?

Gyökeres változás

Az orvostudomány rövid története.
Beteg: - Fáj a torkom!
Az orvos imigyen válaszol:
Kr. e. 2000:
     Tessék, edd meg ezt a gyökeret!
Kr. u. 1000:
     Az a gyökér pogány dolog, mondj el egy imát!
Kr. u. 1850:
     Az ima babonaság, idd meg ezt az elixírt!
Kr. u. 1940:
     Az elixír kígyóolaj nem tesz jót, nyeld le ezt a pirulát!
Kr. u. 1985:
     Az a pirula hatástalan, vedd be ezt az antibiotikumot!
Kr. u. 2001:
     Az antibiotikum nem természetes, nesze edd meg ezt a gyökeret...

Kötelező hála

Orvos: - Józsi bácsi! Ezt a 20.000 forintost maga tette ide az asztalomra?
Józsi bácsi: - Nem, doktor úr.
Orvos: - De miért nem?

Kurt Tepperwein - Testünk üzenetei

Ellenezzük az állatkísérleteket, mégis, mi magunk is kísérleti nyúl szerepét játsszuk el, amikor a nikotin, az alkohol, vagy a drog hatását próbálgatjuk magunkon.

Engemindenkihasznállatként

Az emberi szellem nagyszerű teljesítményeket hozott létre. Megmásztuk a legmagasabb hegyeket, kikutattuk a mélytengeri titkokat. Eljutottunk a Holdra, és olyan számítógépeket építettünk, amelyek ezerszerte gyorsabban gondolkodnak, mint mi magunk. Birtokunkban van a legnagyobb és a legkisebb, csak éppen a legközelebbi nem: a tulajdon testünk. Megépítettük az atombombát, amelynek segítségével szét tudjuk rombolni a világot, de azt nem tanultuk meg, hogyan tartsuk életben a világot, és egyre durvábban mérgezzük a környezetünket.

Rettegjetek, nyomorult emberek!
Itt jövök én, a Polaris rakéta!

Voltaire

Az orvosok olyan gyógyszerekkel gyógyítanak, amelyekről keveset sem tudnak, olyan betegségeket, amelyekről még kevesebbet tudnak, s olyan olyan embereknek adják ezeket, akikről végképp semmit sem tudnak.

Senki nem ért semmit
...
Az orvosok a halált

A sorozatok hatása a társadalomra










Mellékhatástalanság

Orvosok is...! Na!!!
A sebész, az igen!
Az azt mondja: "Levágtam."...
Tényleg! Az a biztos...
(Hofi: Tiszta őrültek háza)

* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése