2009. december 13., vasárnap

Futás a vég elől... de hova?

Popper Péter

Az agrai maharadzsa kertésze egy hajnalon rémülten ébreszti az urát.
- Add, kérlek, leggyorsabb lovaidat, menekülnöm kell!
- Mi történt?
- Kertedben munkálkodtam éppen, amikor találkoztam a Halállal, aki felemelt karokkal megfenyegetett engem. Hadd induljak el sebes harci szekereden, akkor estére Delhibe érhetek, és ott elrejtőzöm a rengeteg ember között, hogy ne lelhessen rám.
- Jó - mondja a maharadzsa -, indulj el máris!
A nap folyamán azután a maharadzsa is sétálgat a kertjében, és ő is találkozik a Halállal. Megszólítja:
- Te Halál, miért ijesztgeted az én kertészemet?
- Uram - feleli a Halál -, én nem ijesztgetem őt, csak égnek emeltem a karomat csodálkozásomban: hogyhogy ő még itt van, amikor ma este Delhiből kell őt elvinnem?!



No de hova lehetne futni?

Egyáltalán, vannak túlélők ezen a bolygón?

* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése