2009. március 30., hétfő

Elérhető az elérhetetlen?

Carlos Castaneda - A Csend Ereje

Minden, aminek alávetettelek - folytatta Don Juan -, az általam mutatott dolgok mindegyike pusztán arra szolgált, hogy meggyőzzön téged arról, hogy a kézzel fogható dolgoknál jóval több minden létezik.

Nincs szükségünk arra, hogy bárki varázslásra tanítson bennünket, mivel valójában nincs mit tanulnunk. Amire szükségünk van, az egy tanító, aki meggyőz bennünket arról, hogy felbecsülhetetlen erő rejlik pusztán egy karnyújtásnyira tőlünk. Micsoda különös paradoxon!

A tudás útját járó összes harcos azt hiszi néha, hogy varázslást tanul, pedig nem tesz mást, mint hagyja, hogy meggyőzzék őt a lényében rejlő erőről, és arról, hogy elérheti azt.

Feléje szárnypróbálgatunk...
(Pink Floyd: Learning to Fly)

A. D. Mello - A Csend Szava

Ahogy a Mester öregedett és gyöngült, a tanítványok annál inkább könyörögtek neki, hogy ne haljon meg. Ő azonban így szólt:

- Hogyan is látnátok, ha nem mennék el?

- Mi az, amit nem látunk, amíg velünk vagy? - kérdezték.

De a Mester nem válaszolt. Amikor a halála már a küszöbön állt, a tanítványok újból megkérdezték:

- Mi az, amit majd meglátunk, miután meghaltál?

Kis hunyorítással a szemében válaszolt a Mester:

- Én csak annyit tettem, hogy ültem a folyóparton, s osztogattam a folyóvizet. Miután meghalok, remélem, észreveszitek a folyót is.


A folyó partján állva...
(Chris Rea: Road to hell)

... esetleg ülve ...

Buddha 1

Tehát, Csunda, megmutattam neked a megsemmisítésre vonatkozó utasításokat, megmutattam neked a gondolat felbukkanására vonatkozó utasításokat, megmutattam neked az elkerülésre vonatkozó utasításokat, megmutattam neked a felfelé vezető útra vonatkozó utasításokat, megmutattam neked a kioltásra vonatkozó utasításokat.

Amit egy mester — aki tanítványai jóllétét keresi, aki együttérzést és szánalmat tanúsít a tanítványai iránt — megtehet a tanítványaiért, azt megtettem érted, Csunda. Itt vannak a fák gyökerei, itt vannak a tisztások. Meditálj, Csunda, ne késlekedj, különben meg fogod bánni. Ez számodra a tanításom.

Buddha 2

Én megmutatom a szabaduláshoz vezető utat,
De tudjátok meg, a szabadulás rajtatok múlik.

Csak azt adom, ami nektek is van!

Újtestamentom (Márk 4.22-4.23)

4.22. Mert nincs elrejtve semmi, amire fény ne derülne, és nincs titok, amely nyilvánosságra ne jutna.

4.23. Akinek van füle a hallásra, hallja meg!

A lélek kincsesládikója
(The Cure: Treasure)

* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése