2014. április 8., kedd

Feladattalan emberek?

MARION ZIMMER BRADLEY - A VILÁGOK HÁZA (részlet):

Pentarn nem törődött a közbeszólással.
 - A középvilágbeli emberek mind ostobák! Elég gyakran jártam náluk, tehát tudom!
 - Miért? - kérdezte Fenton.
 - Mert az a Középvilág, vagyis a forgó rész az én világom és Alfar között - magyarázta Pentarn mint magától értetődő tényt, mintha egy gyengeelméjűvel lett volna dolga. –

És mivel azon kell átjárnom, foglalkoztam vele, hogy megismerjem egy kicsit. De térjünk vissza az üzletre! Jól jönne nekem egy dublőr, és be tudnálak juttatni a Világházba.

Ez jó élet - mondta, és egy intéssel körbemutatott a Hadi Palotán. - Férfiaknak való! A te világodból szinte kiveszett már ez az életforma, ezért a tieitek úgy kiéheztek a cselekvésre meg a hadviselésre, hogy bonyolult játékokat dolgoznak ki helyette.

Vagy talán nem hemzsegnek Berkeley utcáin anakronisták karddal a kezükben, nem mímelik a hadakozást?

És mindezt azért, mert a ti világotokban nincs nekik való feladat!

Az emberi természetet nem változtathatod meg egy csomó szentimentális ostobasággal, a békéről szóló süket dumával! Mikor azt látod, hogy az oroszlán a bárány mellett fekszik, anélkül hogy evésen járna az esze, talán lesz valami értelme a szentimentalizmusnak.
De addig a férfi dolga a háború, és én a valóságnak neveltem a fiamat! Az alfariak meg átnevelték!

* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése