2010. szeptember 21., kedd

Örökítés vagy újrakezdés

Carlos Castaneda - Mágikus gyakorlatok

Don Juan nagyszámú gyakorlatot tanított meg nekem, de ennek a gazdag tudásanyagnak a birtokában is meghagyott abban a hitben, hogy nemzetségének én vagyok az utolsó láncszeme. Ennek a szerepnek az elfogadása számomra automatikusan magában foglalta azt a feladatot, hogy új utakat keressek nemzetsége tudásának elterjesztésben, mivel számára nem volt kétséges, hogy a hagyományt ápolni, folytatni kell.

Ezzel kapcsolatban tisztáznom kell egy nagyon fontos pontot: don Juan számára sohasem maga a tanítás, tudásának továbbítása volt a fontos, hanem az, hogy nemzetsége fennmaradjon.
Három másik tanítványa és én voltunk az eszközök - akiket állítása szerint maga a szellem választott ki, mégpedig az ő közreműködése nélkül -, hogy biztosítsuk e szellemi örökség folytonosságát.
Ezért don Juan titáni erőfeszítéssel dolgozott azon, hogy mindent, amit a mágiáról, a samanizmusról és a nemzetsége kifejlődéséről tudott, megtanítson nekem.

Oktatásom során ráébredt, hogy az én energiaalakzatom olyan mérhetetlenül különbözik az övétől - legalábbis ő úgy látta -, hogy ez csakis a nemzetsége végét jelentheti. Megmondtam neki, hogy bármilyen - mégha alig érzékelhető - különbség létezik is kettőnk között, roppantul zokon veszem ezt a következtetést.
Nem szívesen vettem magamra azt a terhet, hogy én vagyok nemzetsége utolsó képviselője, és az érvelését sem értettem.


Carlos Castaneda - Belülről izzó tűz

Megkérdeztem don Juantól, lehet-e tenni valamit azért, hogy az emberek jobban megértsék a tudomás izzásának mibenlétét.
- Nem, semmit - felelte. - A látók legalábbis semmit sem tehetnek. A látók célja az, hogy szabadok legyenek, hogy ítélkezésre képtelen, elfogulatlan tanúként éljenek; ha nem így lenne, egy kiigazított ciklus létrehozásának felelősségét kellene magukra vállalniuk, amit magától senki nem tehet. Az új ciklusnak, ha el kell jönnie, magától kell létrejönnie.


A. D. Mello

Annak a házaspárnak, amelyik nagyon izgult gyermekeik felnevelése miatt, ezt a rabbinikus tanácsot adta a Mester:
- Gyermekeiteket ne korlátozzátok saját tudásotokkal, mert ők már egy másik korban születtek.


* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése