2010. szeptember 28., kedd

Hogyan együnk?

Carlos Castaneda - Az erő második köre

Sok évig nem tudta kitalálni, hogyan cserkéssze be a gyengeségét.

Egy nap, azonban, annyira elege lett a kövérségéből, hogy huszonhárom napig nem evett. Ez volt kezdeti lépés, ami megtörte a fixációját.

Aztán azt találta ki, hogy szivaccsal kitömi a száját, így a megbízói azt hiszik, begyulladt a foga, és nem tud enni. A kibúvó nem csak a munkáltatóknál, hanem saját magánál is működött, mivel ahogy rágta a szivacsot, olyan érzése volt, mintha enne.

La Gorda nevetett, amikor elmesélte, hogyan járkált évekig szivaccsal a szájában, amíg a mértéktelen evési szokása megtört.
 – Ez volt minden, amit tenned kellett, hogy megtörd a szokásodat? – kérdeztem.
 – Nem. Azt is meg kellett tanulnom, hogyan egyek úgy, mint a harcos.
 – És hogyan eszik a harcos?
 – A harcos csendben és lassan eszik, egyszerre csak nagyon kicsi adagot. Én régebben mindig beszéltem evés közben, nagyon gyorsan ettem, és ettől rengeteget ettem egy ültő helyemben.

A Naguál elmondta, hogy a harcos négy falat ételt eszik egy alkalommal. Kis idő múlva eszik még négy falatot, és így tovább.


* * * 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése