2009. július 9., csütörtök

A Sárga Veszedelem...

Slawomir Mrozek - A perverz - Túlzás

Felhívott Nowosadecki.

- Majer már jobban van - mondta.

- Biztos? - kérdeztem óvatosan.

- Az előbb hívott, és azt mondta, hogy már nem köhög.

- És az oldala se szúr már? - aggodalmaskodtam.

- Kicsit szúr, de már nem annyira.

- És a láza? - kérdeztem, nem adva reményt.

- Nem tudom, lázról nem beszélt.

- Na jó, akkor menjünk el hozzá.

Elmentünk. Majer nagy lepkékkel díszített vietnami köntösben fogadott bennünket.

Élénk volt, az arca rózsás.

- Hogy szolgál az egészséged? - kérdeztem.

- Köszönöm, jól. Tulajdonképpen már semmi bajom.

- De lázad azért van.

- Már nincs.

- Nincs? Azért meg kéne mérned.

- Mértem. Nincs lázam.

- Akkor mitől ilyen rózsás az arcod?

- Mert nyertem egy Mercedest.

- Hogyhogy nyertél?

- A lottón.

Csönd lett.

- Újat? - kérdezte Nowosadecki tompán.

- Vadonatújat. A lottón csak újat lehet nyerni.

- Hát akkor mi megyünk is - mondta Nowosadecki.

Mentünk. A ház előtt parkolt az ezüstszínű Mercedes. Megálltunk az út szélén.

- Van egy szöged? - kérdeztem.

Nowosadecki átkutatta a zsebeit.

- Csak bicskám.

Dolgoztunk vagy fél órát, mert kemények voltak az abroncsok, a bicska meg kicsi..

De kiszúrtuk mindet, aztán elmentünk.

Hogy jobban van, azt még el lehet viselni.

De ennyire azért ne legyen jól.

De azért kívánni lehet, nem?

Közkeletű vicc

A világon egyazon napon egyazon időben megdöglik három gazda tehene.

Megszánja őket a jó tündér és először megkérdezi az angolt, hogy mit kér helyette.

Mire az angol:

- Egy másik tehenet kérnék, ha szabadna.

Megkérdezi a skótot, hogy mit kér helyette. Mire a skót:

- Hát, ha beleszámolom a fenntartást, a takarmányt... Ha lehet, két tehenet szeretnék!

Utoljára megkérdi a magyart, hogy mi szíve vágya, mit szeretne az elpusztult állat helyett.

Mire a magyar azonnal rávágja:

- Dögöljön meg a szomszéd tehene is!

Legyen neked is rossz, mert...

A szomszéd zöldje mindig nőjebb...
... avagy ez egy zombifilm?


* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése